Wonen is leven
 
 
“De persoonlijke verhalen van huurders helpen mij enorm”

Sinds 1 april vormen Klaas Franken en ik de nieuwe Raad van Bestuur van Vidomes. De eerste maanden hebben we vooral gebruikt om kennis te maken met onze organisatie en de wereld eromheen. We spraken niet alleen met onze medewerkers, maar juist ook met onze huurders. Zij zijn tenslotte degenen voor wie we ons werk doen. Zij moeten in een goede en betaalbare woning kunnen wonen, in een omgeving die schoon, heel en veilig is.

Persoonlijke verhalen
De afgelopen tijd hebben we verschillende complexen bezocht. We spraken met complexbeheerders en met huurders. Hun persoonlijke verhalen helpen mij als bestuurder enorm. Zo gingen we langs bij een huurster die veel last heeft van de liftstoringen in haar flat. Omdat ze zich alleen per scootmobiel verplaatst, betekent zo’n storing dat ze nergens heen kan. Aan ons de taak om te kijken hoe we dat samen met het liftonderhoudsbedrijf kunnen oplossen en voorkomen.

Betere communicatie bij renovatie en onderhoud
In het verleden heeft Vidomes sommige renovatieplannen uit moeten stellen. Inmiddels staan we er financieel weer beter voor. Het is fijn dat Vidomes daardoor de aankomende jaren weer meer renovaties en groot onderhoud kan gaan uitvoeren. In gesprekken met onze huurders viel ons daarbij  één ding op: we moeten beter communiceren over die werkzaamheden. Wat gaan we precies doen? Hoe gaan we dat doen? En hoe betrekken we de huurders erbij? Onze complexbeheerders spelen daar een belangrijke rol in.

Professionele Huurdersraad
Die betere communicatie bij onderhoud en renovatie is slechts één van de manieren waarop we aan onze huurders willen laten zien dat hun belangen meer dan ooit voorop staan. Want er gebeurt meer. Zo is onlangs onze nieuwe Huurdersraad van start gegaan. Een professionele club met enthousiaste leden uit alle gemeenten waarin Vidomes werkt. Zij hebben contact met de bewonerscommissies, voeren overleg met ons als bestuur over het beleid van Vidomes en houden ons als bestuur scherp over wat er speelt bij huurders.

Coördinator Dienstverlening

Dagelijks bellen, mailen, facebooken en appen vele huurders met ons KlantContactCentrum (KCC). Geen betere manier om te horen wat we nog kunnen verbeteren, dan goed naar hun vragen en klachten te luisteren. Onze nieuwe coördinator Dienstverlening gaat met de feedback van onze huurders aan de slag, zodat we het straks nog beter doen. Zelf mocht ik onlangs meeluisteren met de telefoongesprekken op het KCC. Dat geeft mij inzicht in wat er speelt bij onze huurders. Ik stimuleer daarom binnen Vidomes ook andere collega's om mee te luisteren op ons KCC. Daar leren we van. 

Vinger aan de pols
Wat de bezoeken aan de complexen betreft: daar gaan we als bestuur gewoon mee door. Zo houden we de vinger aan de pols en kunnen we zelf zien hoe Vidomes haar werk voor u als huurder nog beter kan doen. Wilt u graag dat we een bezoek brengen aan het complex waar u woont? Stuur een e-mail naar vidomesnieuwsbrief@vidomes.nl

Daphne Braal
bestuurder

@VidomesKCC
 
facebook.com/vidomes
www.vidomes.nl
088 – 845 66 00
 
Reageren naar aanleiding van deze nieuwsbrief? vidomesnieuwsbrief@vidomes.nl